lørdag 17. mars 2012

Super enkel middag.


Enkelte dager så har man kanskje ikke helt planlagt hva man skal ha til middag. Da tar man det man har liggende. Jeg hadde kvelden før tatt opp en pose med frosne kyllingfileter fra First Price

I kjøleskapet hadde jeg en hodekål, en rød Paprika, en purreløk og naturris.

I krydderhylla har jeg Kajennnepepper, Himalaya salt og pepper.

Jeg bruker Cocosolje til steking da den tåler høy temperatur. Jeg synes også det at Cocosolje setter en god smak på maten.








Først setter jeg på en kasserolle med Naturris, med litt Himalayasalt. Kok den opp og skru ned plata på laveste varme. Kok i 45 min.


Jeg skjærer opp hodekålen og paprikaen i tynne strimler. Purreløken skjærer jeg opp i passe tykke skiver.
Kyllingen skjærer jeg opp i terninger.


Først steker jeg kyllingen i Cocosolje og legger den til side.




Så freser jeg grønnsakene i cocosolje til de begynner å bli litt myke. Jeg krydrer med Kajennepepper, Himalayasalt, og litt pepper.




Til slutt har jeg oppi kyllingen slik at den skal bli varm. 


Vips så er middagen servert. 






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar