lørdag 3. mars 2012

Hawaiian Spirulina...

Når jeg begynte å spise Hawaiian Spirulina gikk jeg ned i vekt, og kjente at jeg fikk et overskudd. Jeg har siden begynt og trene og kan med sikkerhet si at spirulina hjelper kroppen til å bygge seg fort opp igjen.
Det som skjer når du trener er jo at du bryter ned, eller enklere sagt ødelegger muskulaturen i kroppen. For at kroppen da skal tåle disse påkjenningene "tenker" den at nå må jeg bygge større muskler for å tåle disse påkjenningene neste gang de kommer.
Da er det viktig at man tilfører kroppen rene og riktige næringstoffer så kroppen kan få gjort jobben med gode "byggestener"

Hawaiian Spirulina regnes som en av de mest næringsrike matvarer på planeten. Kjent som en utmerket kilde til lett fordøyelig protein, inneholder Hawaiian Spirulina over 100 helsefremmende næringsstoffer, deriblant vitamin E, vegetariske B12, jern, kalsium, protein, vitaminer, mineraler, alle de 9 essensielle aminosyrer, og klorofyll.

En utmerket kilde til den sjeldne, men viktige fettsyren GLA.
Hawaiian Spirulina også full av antioksidanter. Ikke rart det er en favoritt mat av idrettsutøvere som bruker det for bodybuilding, energi og utholdenhet. Den er tilgjengelig i pulver og tabletter.

Vitenskapelige studier ved UC Davis viser at Hawaiian Spirulina kan være den mest potente immun forsterkende mat noensinne som er studert. Etter bare to uker økte gamma-interferon og interleukin nivåene med opp til 10 ganger. Dette er viktig for kroppen å kjempe mot en rekke cellulære ubalanser.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar